The Prestige

För någon dag sedan såg jag "The Prestige", en nyligen, självklart väldigt lagligt införskaffad film *visslar forcerat*. Filmen var väldigt bra och otroligt spännande. Se den! 

The Prestige är baserad på en roman av Christopher Priest, vilken jag för ett par år sen började läsa, men aldrig läste färdigt.

Några av skådespelarna i filmen är Hugh Jackman (som jag också såg nyligen i "Van Helsing", en film jag sett ett flertal gånger, men som varje gång är som om jag aldrig sett den, eftersom jag aldrig verkar kunna komma ihåg handlingen.. haha)

En annan är Christian Bale, som jag såg i Batman Begins för några veckor sedan, och som jag snart kommer att se i The Dark Knight (för övrigt Heath Ledgers sista film). Bale heter i The Prestige Alfred Borden, och Alfred heter också Bruce Waynes butler, som i The Dark Knight och Batman Begins spelas av Michael Caine. Michael Caine har dessutom en av de största rollerna i The Prestige som John Cutter, medhjälpare till Robert Angier, Hugh Jackmans karaktär.

Jag fick dessutom reda på idag att Christian Bale ska spela John Connor i nästa Terminator film.

 

Which Batman Villain Are You?


...Och jag råkar vara en nerkyld, cool Arnold Schwarzenegger, en av Batmans största fiender. 

Sammanträffande?

Kommentarer
Postat av: julia

Älskar den filmen!

2009-04-22 @ 20:41:38
URL: http://msjulie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0