Hemska inlägg

Ibland så stöter man på ganska hemska utlåtanden.  Här är ett av de värre som jag stött på, vilket jag gjorde alldeles nyss... Tydligen sagt av moderaten Marie Lennerljung i Ängelholm förra veckan:

"Palmes död är en obetydlig parentes i världshistorien och i Sverige är det väl bara sossar som sörjer den inbilske typen. Jag själv rökte cigarr i glädjeyra 1/3-86 för att fira att Sverige befriats från sin kommunistdiktatur."

Jag brukar vara en tolerant människa, men sådana utlåtanden klarar jag verkligen inte av.

I min ivriga härva att höra mer om detta utlåtande, hittade jag det också på politikerbloggen (http://www.politikerbloggen.se/2007/10/11/7093/)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0